donderdag 4 november 2010

Ziekte

Ja het is alweer een tijdje geleden dat ik wat schreef. De afgelopen dagen lag ik grotendeels van de tijd op bed met veel keelpijn, hoofdpijn en een algeheel bleh gevoel. Vandaag ging het een stuk beter. Gelukkig. Bedankt voor alle steunbetuigingen hihi.
Vandaag hebben Simone en ik kerstinkopen gedaan in Västervik. De meiden hebben elk een verlanglijstje geschreven. Een mooie anekdote: Jetty had een duur kado uitgezocht. Wij zeiden dat dat niet ging. "Nou dan kan ik dat voor mijn verjaardag vragen" zei ze. "Ja, maar dan is het ook nog iets te duur", zeiden wij. Jetty: "maar als Jolein en Janneke dan meedoen?". "Dan gaat het misschien maar dan krijg je maar 1 kado en is dat niet jammer?". "Nee hoor, want mijn vriendjes komen toch ook en van hun krijg ik ook kadootjes....". "...." Kreatief en zakelijk inzicht. Tja, wat we hebben gekocht, als we al iets hebben gekocht, gaan we hier uiteraard niet vertellen want onze dochters zijn ook vlijtige lezers van mijn blog en we willen uiteraard niks verklappen over komende kerst. Vieren jullie ook Sinterklaas denken jullie natuurlijk. Sinterklaas 'bestaat'  hier niet. Maar met een ander nederlands echtpaar vieren we het elk jaar een beetje. De goedheiligman is bereid om ook naar het Zweedse Djursdala kado's te sturen. We zijn hem dankbaar!
Afgelopen nacht heeft een vriendinnetje van Jetty, Nemah,  bij ons gelogeerd. Dikke pret natuurlijk en ze sliepen pas rond half tien. Maar echt genieten. Janneke logeert vanacht bij haar ouders en jongere zusje Frida. De ouders zijn goede vrienden van ons. Zij verwachten in januari hun derde kindje. Spannend wat het zal worden: wordt het een meisje dan wordt de papa lid van de club vaders-met-alleen-maar-dochters
Iets anders: popmuziek. Vele zeggen geregeld dat het gecompliceerde muziek is. en ze hebben ook soms gelijk. Maar eergisteren zagen wij een programma op tv en die lieten een stukje zien van de groep Axis of Awesome. Zij lieten op een mooie manier zien en horen hoe gecompliceerd die muziek wel niet is. Het is overigens niet de bedoeling dat jullie niet meer naar popmuziek moeten luisteren. Integendeel: blijf luisteren!!! Hierbij een link naar het bewuste stukje:
De gecompliceerdheid van popmuziek...
Het weer is hier nog steeds erg zacht. We hebben alleen 's middags en 's avonds de openhaard aan.

1 opmerking:

  1. Fijn dat je je weer wat beter voelt! En de video is hilarisch! Gelijk op mijn gezichtenboek (facebook) gezet...

    BeantwoordenVerwijderen