vrijdag 12 november 2010

Richting weekend

Vrijdag. Heerlijk, de laatste dag van een werkweek. Simone had vandaag geen lessen en heeft de hele dag (zelfs nu nog) een vriendin geholpen om haar winkel in te richten. Carina opent haar winkel morgen. Ze heeft een zaak met allemaal (luxere) artikelen die je kan kopen om je huis mee in te richten. Mitt hem (mijn (t)huis) heet ie. Morgen zal Simone ook meehelpen tijdens de openingsuren. Klanten helpen en afrekenen. Het is geen grote winkel, ongeveer 160 vierkante meter, maar zeer smaakvol ingericht. 
De meiden hebben een rustige dag gehad op school. Ik heb vanochtend een beetje bijgeslapen. Afgelopen nachten werd ik regelmatig wakker met een akelige hoest. Ik heb zelfs een nacht van bed gewisseld. Ik in Jetty's bed en Jetty bij Simone. Zo kon ik ongestoord liggen hoesten en mopperen en Simone rustig doorslapen. Echte romantiek dus. Vanaf  het eind van de middag tot acht uur heb ik bij de gehandicaptezorg gewerkt. Toen ik naar huis ging en vertelde dat mijn vrouw mij kwam ophalen vroeg een bewoner of ik tegen mijn vrouw wilde zeggen dat ze rustig met mij naar huis moest rijden en niet van weg af moest glijden. Lief hé!! (de werkelijkheid was dat ik Simone naar Carina's winkel bracht en daarna zelf naar huis reed).
Vandaag regende het af en toe behoorlijk en liep het kwik op tot 5 a 6 graden. Het gevolg is dat alle sneeuw nu (nagenoeg) weg is. Heerlijk. Helaas voorspellen ze komende dagen veel regen bij een graad of 5. Grijze dagen dus. Toen ik vanavond met Jetty terugreed naar huis staken op een gegeven moment drie jonge reeën over. Ik zag ze gelukkig al snel en konden we stoppen om ze rustig te bekijken. Eentje bleef zelfs een tijdje op de weg staan om rond te kijken. Prachtig gezicht. Jetty en ik werden er allebei erg blij van.
Als we Jetty naar bed brengen lezen we nog een verhaaltje voor. De laatste dagen verzin ik zelf een verhaaltje. Een paar dagen geleden had ik het over een meisje die haar ouders voor de gek hield door haar kleren onder het dekbed te stoppen en op die manier het huis uit kon sluipen. Dat vond Jetty wel interessant want toen ik haar vanavond naar bed bracht had ze ook haar kleren onder haar dekbed gedaan en zelf had ze zicht verstopt in de douche. Ik dacht werkelijk dat ze onder het dekbed lag. Lachen!!!

2 opmerkingen:

  1. Die reeen dat is idd een prachtig gezicht, Cas en ik hadden dit vorige week op de Spiekweg, 1 mannetjesree stak over, dus vol in de remmen en toen liep hij op een kleine meter afstand eerst voor en toen langs onze auto, als ik het terughaal voel ik die vrolijkheid en bewondering weer...
    Hier is het echt herfst, bomen zijn goudgeel/rood of kaal, en flinke wind gehad, (storm vond ik het net niet) Vandaag wordt het 12 graden, warmer dan de afgelopen dagen, dus ook hier is de omslag echt aan het komen

    Vandaag komt Sint in Harderwijk binnen, en volgende week hier in Zeewolde, daarna direct door mijn jaardag vieren..

    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. vorige week dinsdag in het bos ook een ree gezien op nog geen meter afstand erg prachtig. En het stomme is als ze niet bewegen zie je ze ook niet ook al loop je er zo vlak bij. Denk dat deze ree schrok van mij en Daisy en daarom wegrende. Gelukkig heeft Daisy weinig intresse voor groot wild.
    Vandaag heerlijk Harderwijk bekijken op tv en vanmiddag hebben Rick en Roos een cross bij Athlos. Dus nu maar wachten tot 12 uur en dan de tv aan en kijken hoe de sint in Harderwijk aankomt. Heerlijk rustig zo.
    Verder gaat hier alles goed en volgende week gaan Frank en ik de 7 heuvelen loop rennen in Nijmegen pffff als ik er al aan denk wordt ik al moe. :)

    BeantwoordenVerwijderen