dinsdag 9 november 2010

Hollands gevoel

Ja hoor zoals gisteren al voorspeld: vandaag sneeuwde het de hele dag. Maar het was geen zweedse sneeuw, maar hollandse. Huh?? denken jullie nu. Nou het was namelijk natte sneeuw. Gevolg is dat als je er overheen liep, het samenpakte tot een waterachtige lobbige massa waar je lekker op kan uitglijden. Dat begint gelijk al wanneer je uit huis komt. Het trapje naar beneden voelde verdacht glad aan. Gelukkig had ik al winterbanden, beter gezegd spijkerbanden, onder de auto. Dus het was niet zo'n geglibber op de weg! Een van de deelnemers aan het werkelozenprojekt had nog zijn zomerbanden. Gevolg: hij reed/gleed van de weg. Gelukkig geen schade. Maar ook met spijkerbanden kan het gevaarlijk zijn. Onze vriend, Tobbe, zou vanavond naar ons toe komen. Toen ging bij ons de telefoon over: Uh tja uh ja ikke ben van de weg gegleden. Hij geen schade, auto wel (moet bij gezegd worden dat het een limited edtion van een peugeot is).
Verder een goede dag gehad. Simone doet het steeds beter op school. Ze streeft mij waarschijnlijk voorbij met de eindcijfers. Petje af (maar niet als het sneeuwt). De meiden hadden een gewone dinsdagschooldag gehad. Niks bijzonders dus.
Het winterdekbed werkte erg goed, zelfs iets te warm (hoe ik moet vertalen naar (on)voldoende liefde weet ik niet goed)
Het is nu gestopt met sneeuwen (in totaal is er denk ik een centimeter of 2,3 is gevallen, typisch hollands....) en het is 0,1graad (plus wel te verstaan) Ik hoop werkelijk niet dat het gaat vriezen vannacht want dan wordt het lachen morgenochtend.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten