vrijdag 19 november 2010

Seeuwval

Sneeuw, sneeuw, sneeuw. Brr vanaf vanmiddag heeft het goed door gesneeuwd tot een ongeveer 5 cm dikke laag. Janneke en Malin hebben gezwommen en ik had de eer hun te brengen. Toen we terug reden was het al volledig  donker. Gevolg: een bospad dat geheel wit was, de omgeving die in de koplampen van de auto werden betrapt was wit, maar de rest was pikkedonker. Een aparte gewaarwording (opnieuw). Maar dat was nog niet alles. Daarna Jetty naar een verjaardagsfeestje brengen. Elinor woont tamelijk diep in het bos wat alleen maar te bereiken is via een bospad met behoorlijke hellingen. Heen weg ging prima. De terugweg helaas niet. Halverwege kwamen twee auto's mij tegemoet. De eerste een grote volvo 740 met twee extra verstralers. Ik ging omhoog en zij kwamen via een bocht ineens richting mij. Het was precies alsof ik in een een of andere thriller was gekomen. Alles zwart om mij heen. De weg nagenoeg niet te zien. En de andre auto's konden niet meer achteruit. Dus ik maar. Voorzichtig metertje voor metertje. Eindelijk kon de eerste er langs en toen de tweede. Daar zat mijn vriend Magnus in. Daarna kon ik weg rijden. Echter, de wielen draaiden rond zonder dat de auto bewoog. ZUCHT. Voorzichtig de auto achteruit laten glijden (wanneer ik remde gleed de auto gevaarlijk naar de berm, horen jullie al de spannende muziek in de thirller????). Eindelijk midden op het weggetje en weer proberen. Niks, alleen maar meer glijden. Ineens weer grote lichten achter mij. Ze kwamen dichterbij tot vlak achter mij. Nee, dacht ik niet zo dicht bij als ik ga glijden..... Maar de auto stopte. Daarna getik op het zijraam..... Gelukkig was het Magnus. Hij gaf mij tips om weg te rijden en hij duwde de auto een beetje mee. Eindelijk kreeg de auto grip en kon ik verder rijden. Veilig thuis! (wisten jullie dat je soms in de winter helemaal geen verwarming nodig hebt in de auto???)
Nu ik dit schrijf sneeuwt het nog steeds lichtjes. Janneke heeft net een "engel"  in de sneeuw gemaakt: je doet een sneeuwpak aan, gaat dan in de sneeuw liggen en met de armen en benen bewegen. Dan krijg je mooie engel! 

2 opmerkingen:

  1. Sake misschien de volgende keer Janneke maar op de fiets of met de benenwagen wegbrengen zoals het een hollander betaamd?? Glij je ook niet makkelijk de berm in (hihi:))Of misschien een cursus hoe rij ik met mijn auto door de sneeuw. Nee geintje wel voorzichtig blijven doen he. Hier begint nu zachtjes de zon door de wolken te breken en is het lekker zacht met een graad of 8. Zometeen naar Inge haar verjaardag. Gelukkig is de weg hier niet zo glad en wit.

    Groetjes en knufjes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En vandaag een supermooie dag, zon schijnt, 8 graden en genieten van de herft in Holland...en sluit me bij Myr aan...benenwagen glijdt minder hard hoor!! Maar met triller in het achterhoofd..wel enger hahahahah...

    Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen