zondag 28 november 2010

Heftig weekend

Nu ik dit type denk ik: heerlijk weekend..... 
Vrijdagavond begon het weekend geheel volgens de normale gang van zaken. Zaterdag ook, tot aan het eind van de middag. Toen belde ze van de gehandicaptezorg of ik met iemand mee wil gaan naar het ziekenhuis in Västervik. Het was toen half vijf. Ja dat was prima zei ik. Nu blijkt het dat het geen goed idee is om op zaterdagavond naar de eerste hulp te gaan. Na vier uur wachten kwam de arts voor het eerst kijken. Toen een aantal onderzoeken die volgde met grote tussenpozen en daarna lang op een taxi terug wachten. Na 2,5 uur kwam die en op dat moment ontdekte ik dat het de hele avond had gesneeuwd. Er was ongeveer een 30 cm bij gevallen en aan de wegen was nagenoeg nog niks gedaan. Tijdens een zware sneeuwbui naar huis gereden. Eindelijk rolde ik om 05.00 in bed. Pffff. Zondagochtend bleek hoeveel sneeuw er was gevallen: er ligt nu een ruime 50 cm sneeuw bij ons. Dus weer alles schuiven. Een boer bij ons heeft de oprit gedaan, gelukkig. Simone deed het eerste gedeelte weer, tot de laatste 10 cm, toen zei haar rug, klik...... Nu ligt ze met spit op de bank en loopt op een vreemde manier door het huis.
Vanmiddag heb ik mijn nieuwe extra kontaktpersoon ontmoet. Nou ja ontmoet, ik ken hem van de gehandicaptezorg. De bedoeling is dat ik hem 2 keer per maand tref en dan verschillende dingen met hem ga doen, bijvoorbeeld fika, ergens heen rijden enz.
Als laatste heb ik dit weekend onze grote dochter naar Gamleby gebracht. Daar gaat ze stage lopen van een week. Vanaf jaar 8 (14 jaar) gaan alle leerlingen 2 keer per jaar een week op stage. Nu doet zij dat op gamleby gymanisiet. Dat is een schhol waarmee je boer, hovenier of dierenartsassistent kan worden. Ze heeft er veel zin in. Aangezien Gamleby te ver weg ligt, slaapt ze daar een week op het internaat. Wat een grote dochter al!
Nu ga ik heerlijk slapen. Welterusten

1 opmerking:

  1. JAAAAAAAA, er ligt al anderhalf cm sneeuw JAAA, je leest het goed..al ANDERHALF CENTIMETER!! En dat voor eind november. Het sneeuwt nog altijd door, dus wellicht wordt het nog een dikke 3 centimeter...Sneeuwpop is al voorgerold met de nieuwe sneeuwboots aan...

    :-)))) WINTERTIME! YEAHA>>mijn favo jaargetijde.

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen