woensdag 27 oktober 2010

werk

vanochtend werd ik gebeld met de vraag of ik vanmiddag en vanavond kan komen werken in de gehandicaptezorg. Daar heb ik afgelopen zomer ook gewerkt. Uiteraard wilde ik wel werken. Dus vanochtend eerst mijn "normale"werk en vanmiddag en vanavond het extra werk. Het is leuk werk en is erg leuk voor onze bankrekening (alhoewel het niet veel verdient....) Het werk houdt in dat ik mensen bijsta die een lichte handicap hebben maar nog wel zelfstandig kunnen wonen. Ze hebben hulp nodig met schoonmaken, eten koken en boodschappen doen. Vanmiddag was ik bij een iemand die net een nieuw vriendje had en hij ging ook mee naar de winkel. Pffff het was de hele tijd: lieverd kom hier, lieverd haal dit, lieverd doe dat. Arme jongen dacht ik. Verder was het rustig vanavond. Ik heb daar erg leuke collega's, allemaal dames. Bij het werk wat ik 's ochtends  doe is dat wel anders. Dat zijn langdurig werkeloze die verplicht zijn om te werken met behoud van uitkering. Dit om hun weer in een werkroutine te krijgen en ze een grotere kans op de arbeidsmarkt te geven. Nou, de meeste voelen dat ze gedwongen worden. Maar naar verloop van tijd geven ze wel aan dat het goed is om iets te doen. Ik vraag niet veel van ze. Ik heb nu 2 mannen en drie vrouwen. Een van die vrouwen zeurt erg veel. Geef ik haar iets, bijv eerder vrij, dan zeurt ze gelijk over hoe morgen de dag eruit ziet en over het aantal uren want ze wil niet te veel uren.... Maar gelukkig is zij de enige die dat doet. Met de rest is het goed toeven. 
Simone heeft morgen een engelse test over Shakes spier. Dat gaat erg goed, want ze heeft er goed aan gewerkt. Vanavond had zij overigens een leuke avond met een vriendin in Vimmerby. Die vriendin begint een eigen zaak en vanaond was er een soort beurs van een hoop middenstanders uit Vimmerby. Modeshow en utgestelde artikelen. Volgens Simone erg leuk.
Vanavond was het warm buiten. Het is nu nog 6 graden buiten. Ben benieuwd hoe het morgenochtend is.

3 opmerkingen:

  1. En ...wat doe je dan precies voor werk? In de ochtend met de langdurig werklozen? Shame on me, maar geen benul wat jullie doen qua werk..ben er helemaal uit.

    Hier is het nu ook echt herfst. Het isn iet echt koud, maar wel winderig en grijs..en vnl de ochtenden zijn zo donker..vaak verslapen wij ons dus.

    Lieve groetjes!
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuke blogs! Ik wil zo graag volger worden, maar dat mag niet van Google, om de een of andere reden!
    We denken altijd aan jullie en zijn dus ook heel blij met jullie blogs!
    En zoals Inge als schrijft het is hier echt Nederlands herfstig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh en Hasse is natuurlijk Petra (en Jan)

    BeantwoordenVerwijderen