zaterdag 5 februari 2011

Nou nou dat werd wel weer tijd zeg! hoor ik jullie verzuchten. En gelijk hebben jullie. En, nee de tijd heeft hier niet stil gestaan. De afgelopen week is redelijk rustig verlopen. Simone hobbelt nog vrolijk voort op school. Dat gaat, net zoals het vorige termijn, erg goed. Leuke vakken. Behalve wiskunde vindt zij. Maar daar slaat ze zich ook wel doorheen. Jolein, Janneke en Jetty doen het verder goed op school. Maar met af en toe geprikkel over de gang van zaken en eventueel huiswerk, klagen ze niet. Ik heb vorig wekend een nacht gewerkt. Ik werd gebeld of ik de nachtdienst wilde draaien. Dat was bij de gehandicaptezorg waar ik twee en een half jaar geleden heb gewerkt. Dat was wel even wennen. En toen heb ik nooit een nachtdienst gedraaid. Het is een groepswonen waarbij vier wooneenheden aan elkaar zitten door een gemeenschappelijk gedeelte. Deze mensen hebben veel zorg nodig. Enkele kunnen zelfs niks. We moeten ze met alles helpen. Maar de nachtdienst was erg relaxed. Een beetje schoonmaken van het gemeenschappelijke gedeelte en elke uur moest ik bij iemand kijken of alles goed ging, en dat ging het. Was wel goed verdienen overigens!!
Onze vrienden, Kalle (karl-Oscar en Rebecka) hebben hun derde kindje op 2 feburari gekregen. Na twee dochters hebben ze nu een zoon!! Silas heet hij. Alles ging goed en begin volgende week gaan we even langs. Haar ouders waren deze week weg en daar zouden hun twee dochters heen gaan als de bevalling ging beginnen. We hadden afgesproken dat ze wel bij ons konden komen. En aangezien bijna elke bevalling 's nachts begint, was deze ook geen uitzondering. Om 5 uur 's ochtends is Simone naar hun gereden om op de kinderen te passen en konden zij naar het ziekenhuis in Västervik rijden.  We zijn erg blij met en voor hun!! Het licht waarschijnlijk aan het water ofzo, want alle kinderne die in deze omgeving werden verwekt zijn jongetjes. Bij al onze vrienden die ook dochters hebben (dat zijn er niet veel) zijn die op andere plaatsen in Zweden verwekt. Bijzonder.....
Ik ben deze week toch weer een korte kursus begonnen: psychiatrie. Wil graag de Zweedse termen leren kennen en deze kursus had nog plaats en lijkt leuk. We zullen zien.
Het dooit hard hier. Vandaag is het de hele dag 5 graden geweest. De sneeuw wordt hard minder. Alleen het pad waar we over lopen is aangestamte sneeuw die nu ijs is verworden. Gevolg is dat het spiegelglad is. Veel zand strooien en hopen dat het de komende tijd blijft dooien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten