donderdag 20 januari 2011

Zoals gisteren al gezegd heb ik een goede tijd gehad in Nederland. Als familie hebben we een gezellige maaltijd gehad. Totaal waren we met ons vijftienen. Het weer in Nederland was wel geheel anders dan in Zweden zeg! Op het binnenplaatsje bij mijn ouders stonden viooltjes te bloeien en hoorde je de vogels kwetteren. Helaas regende het best wel veel. Maar ja, je kan niet alles krijgen toch? Gisteren met de trein naar Schiphol. Een goede verbinding en je staat gelijk in het hart van schiphol. De koffer afgeleverd en daarna een echt hollands gerecht gegeten: patat met satésaus en een frikandel speciaal: 




Daarna naar de douanepost. Vergeleken bij Linköping is het daar echt druk. Maar goed, alles afgegeven, riem afgedaan en zelfs al mijn schoenen uit gedaan omdat die bij Linköping ook afgingen. Toen er door heen lopen en tot mijn grote verbazing ging die weeeer af. Nu kreeg ik een vriendelijke man die vroeg of hij mij mocht fouilleren. Tijdens dat hij dat deed, werden de scanbaan afgezet en kwamen er steeds meer bewakers rond ons heen staan. Uiterst subtiel, maar het ontging me niet. Tja, als je mijn spierenbundels ziet..... Uiteindelijk toch bij de gate aangekomen. Het vliegtuig zat ook deze keer goed vol. Goed om te zien, dan zal KLM niet snel afzien van deze vlucht. Onderweg was het helaas erg bewolkt, maar die lag relatief laag: 






Toen werd afgeroepen dat de landing werd ingezet was dit het eerste wat ik zag van Zweden:




Sneeuw! Bleh, na een aantal dagen zonder sneeuw en gladheid, viel dat tegen. Ook koud: min 3. 
Maar het terugzien van mijn geliefden was heerlijk. Snel richting huis gereden. En als een goede afsluiting van deze mooie reis hebben we bij de Mac gegeten:






Al met al: zeer fijne dagen gehad in Nederland en weer goed om in Zweden te zijn.

1 opmerking:

  1. Dat krijg je met al dat junkfood. Ben je gelijk verdacht. Groetjes en liefs, opa/oma

    BeantwoordenVerwijderen