zaterdag 11 juni 2011

Omslag

Het weer is omgeslagen en als ik heel eerlijk ben vind ik dat fijn. Lekker regen voor de tuin niet meer zweten als je alleen maar een vinger beweegt en je kan weer eens wat doen. Genieten duidelijk.


Internet lag eruit gisteren bijna de hele dag, dat krijg je als je op het platteland woont, dan wil er nog wel eens wat technisch mee ophouden. Nu doet ie het weer. Fijn!


Gisteren heeft Jetty proefgedraaid op haar nieuwe school. Een heerlijk blij meisje kregen we terug gisteren. In haar eigen klas zijn er geen meisjes en dat gaf veel problemen. Er zitten meisjes in een klas hoger, maar die hebben het gevoel Jetty te moeten vertellen wat ze wel en niet kan doen en dan een meisje 3 klassen lager waar ze veel mee speelt maar 3 jaar leeftijdsverschil is wel erg groot op deze leeftijd. Dus op naar Södra Vi skolan. Daar zijn 6 meisjes in haar klas en 7 jongetjes en we hopen dat dat goed gaat komen. We zullen zien. Ze begint na de zomervakantie 22 augustus. Ze is ook op voor en naschoolse opvang geweest en de juf daar zei dat Jetty welkom is in de zomervakantie om nog meer te wennen. En vooral om nog meer kinderen te leren kennen. Dat gaan we ook doen om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.


Jolein had sportdag op school en haar team had gewonnen. Janneke had dieren dag op school en veel kinderen hadden hun huisdieren meegenomen. Onze huisdiern mochten heerlijk thuisblijven.Ik had schoolafsluiting gisteren. Er worden dan ook stipendia uitgedeeld. Geen flauw benul wat dat is in het Nederlands maar het komt neer op dat een aantal leerlingen in het zonnetje worden gezet. En speciale eigenschappen worden beloond. En ik kreeg ook een stipendium! Omdat ik zo enthousiast ben, en blij en altijd vrolijk en vooral omdat ik aanstekelijk blij en vrolijk ben. Leuk compliment en blij ben ik ermee.


Sake heeft een hele drukke dag gehad gisteren. Hij was overal en nergens aan het werk maar hij vindt het leuk om te doen en dan gaat zoiets goed. Gelukkig.


Vandaag wordt het schoonmaken, schoonmaken en nog eens schoonmaken. Eindellijk kan ik wel zeggen =) En een beetje tuin wordt het ook wel geloof ik. Onkruid groeit hard wanneer het heeft geregend. 


Veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten