donderdag 12 januari 2012

En toen...

was alles weer aan de gang. Iedereen weer op school ook Sake. Hij doet een kunstkursus, hij leert de technieken die met tekenen en schilderen te maken hebben. Erg leuk, hij geniet erg!


Ik en de kinderen zijn ook weer begonnen. De meiden vinden het een beetje moeilijk om vroeg op te staan en met vroeg bedoel ik half zeven... Ik heb er minder moeite mee, ben nog steeds een ochtendmens. Het vele huiswerk, nou ja veel, is ook weer van de partij elke dag. 


Janneke is bij de marjonettes begonnen gisteren. Ze vond het heel erg leuk. Jetty zou vandaag beginnen met ballet maar dat gaat niet door omdat de juf ziek is. Volgende week weer een kans. 


Ik heb leuke vakken en we gaan leuke dingen doen. Vooral met Engels. We gaan beginnen met het lezen van Jane Eyre en we hebben een soort boekcirkel waarin we gaan discuseren over de tijd waarin het is geschreven en de auteur en natuurlijk het boek zelf. Daarnaast gaan we een film kijken, Billy Elliot, gaan de film analyseren. Erg leuk. Daarnaast doen we uiteraard nog veel meer leuke dingen met Engels, maar daar kom ik later nog op terug. Ik heb ook een computercursus en die heet Webbdesign. Dat vind ik leuk beetje webbsides ontwerpen en zo.. Wiskunde vind ik pittig maar dat geeft een leuke uitdaging om te zien hoe ver ik kom in wiskunde. LHNO sloot ik wiskunde af met een 5 op B niveau. Nu kom ik een stuk verder in ieder geval. Duits vind ik wel grappig maar daar besteed ik niet zoveel tijd aan. Het is meer een puntenvuller voor mij.... Daarnaast heb ik nog twee vakken maar daar ben ik nog niet mee begonnen maar dat ziet er ook leuk uit. Maatschappijleer en een computercursus, een verdieping in Word.


Bij ons is alle sneeuw die we hadden gekregen in het weekend weer weg. Het lijkt ondertussen wel een Hollandse winter met regen, wind en boven het vriespunt....


Kus

2 opmerkingen:

  1. Prettig als alles weer gaat zoals het moet. Hier is alles lekker rustig. Even bijkomen van de drukke dagen. Liefs, pama

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier lijkt het ook wel lente!! zon schijnt, ver boven vriespunt, alhoewel we dit weekend wat nachtvorst krijgen..de eerste deze winter.

    Wiskunde..auch..niks voor mij..

    ga met de kids volgend weekend je recepten maken, dit weekend nog geen ruimte voor+mijn rug is beetje in de kreukels dus lang staan is niet zo super.

    dikke knuffel van ons allen voor jullie allemaal!!! kussie

    BeantwoordenVerwijderen