woensdag 21 december 2011

oj

En toen waren er zo twee maanden voorbij.....


Zoals gezegd heeeeeeel druk maar gelukkig.


Sake is met Janneke en Jetty naar Nederland gevlogen van 1 december tot en met de 6e. Ik en Jolein zijn heerlijk met z'n tweetjes thuis gebleven. We hebben het heel gezellig gehad.


Vanaf gisteren om ongeveer een uur heeft iedereen in huis, behalve Sake, kerstvakantie en we beginnen niet voor 10 januari. 3 weken vrij........ Fantastisch.


We zijn druk met de kerstvoorbereidingnen Sake en ik hebben de hele benedenverdieping schoongemaakt. Alles wat er is. Een heel werk maar een heerlijk gevoel dat alles schoon is. Alle kinderen hebben luizen. Ook fijn! Veel wassen dus en vieze luizenshampoo gebruiken hopen dat die krengen nu allemaal dood zijn. Elke dag fijn kammen met een luizenkam.


Jetty gaat goed op school. ze krijgt steeds meer vriendjes en voelt zich goed in haar vel. Ze is niet direkt een ochtendmens dus het kost een beetje tijd en geduld om haar uit bed te krijgen. Maar ze wil in ieder geval naar school. Ze speelt veel met haar vriendinnen en tekent en zingt en kijkt tv en speelt spelletjes op de computer en is erg bijdehand=).


Janneke is van klas geruild voor de herftsvakantie en we zien langzamerhand ons meisje terugkomen. Ze is blijer en zit beter in haar vel en  heeft een legio vriendinnen en is een echte puber geworden. Veel vragen is er niet bij het standaard antwoord is nee! hihi. School pakt haar dyslexie goed aan en we merken dat dat bij Janneke vruchten afwerpt. Allen wiskunde is een probleem. Maar we werken er hard aan.


Jolein is gelukkig. Ze heeft het zo naar haar zin op school. Ze heeft het gevoel dat ze het aankan en haar cijfers zeggen hetzelfde. Ze heeft een leuke vriendenclub waar ze mee om gaat en ze heeft een Nederlands meisje gevonden waar ze ook mee omgaat.


Sake werkt wanneer ze hem bellen en hij heeft sinds 1 oktober elk weekend gewerkt behalve dat weekend dat hij in Nederland was. Dat is iets waar we met z'n allen aan moeten wennen, maar we zijn blij en dankbaar dat hij zoveel mag werken dat we rond kunnen komen. Hij heeft vorige week eens sollicitatiegesprek gehad en als het goed is hoort hij daar iets van deze week. Spannend.


Ik heb in de herfst een test gedaan voor de hogeschool/universiteit en kwam uit boven het gemiddelde. In het voorjaar ga ik hem nog een keertje doen en dan hoop ik nog hoger te komen. Dat geeft mij de mogelijkheid om te beginnen met studeren volgende herfts en heb ik geen diploma nodig van het gymansium. Op school gaat het goed. Gisteren was de schoolafsluiting en heb ik a capela in m'n eentje Stille nacht in het Nederlands gezongen voor zo'n hondererd personen. Dat ging niet geheel zonder slag of stoot maar leuk was het...


Vandaag gaan we onze kerstboom omzagen in het bos en vieren kerst met Magnus en Therese en hun kinderen. Ik kook boerenkool voor hun en we gaan er een gezellige dag van maken. De sneeuw is ook gekomen en het ziet er sprookjesachtig uit buiten.


Allemaal een fijne dag en we zien wel wanneer ik weer wat schrijf.


Hej då

Geen opmerkingen:

Een reactie posten