zondag 2 oktober 2011

Okej vad hände?

Ja, wat gebeurde er nu eigenlijk? Een heleboel en daarom geen tijd en rust om te bloggen. Ik hoop dat het vanaf nu beter gaat. Sake is sinds gisteren officieel werkeloos, maar gelukkig is hij oproepkracht binnen de gehandicaptenzorg en de ouderenzorg of hoe dat heet in het Nederlands. Dus hij werkte gisteren en werkt vandaag. Gelukkig....


Bij Jolein op school is een Nederlands meisje gekomen, Lisanne, en ze hebben een leuke klik. Ze zijn allebei gek van paarden en knutselen ( drie deeee kaarten maken, knutselen doe je als kleuter geloof ik). Jolein is gisteren bij haar op bezoek geweest en heeft paardgereden en geknutseld. Haar ouders zijn leuke mensen. Ze komen uit Friesland en Lisanne haar vader heeft bij een nichtje van Sake op school gezeten. De wereld is echt niet zo groot als die lijkt.


Janneke zit niet echt lekker in haar vel. Ze werd erg gepest door de meiden uit Djursdala en de school heeft ingegrepen en het pesten is afgelopen. Maar zoiets zit diep en gaat niet zomaar over. We houden moed en hopen dat Janneke ook kan gaan genieten van haar school. Ze gaat elke maandag avond naar toneel en ze zijn begonnen met een toneelstuk oefenen.Ze vindt dat heel erg leuk en het geeft haar veel energie. Voor de zomer heeft Janneke besloten om actrice te worden en wil na de basisschool naar Jönköping of Stockholm naar de teaterschool.... Dat geeft een doel om naar te werken en maakt huiswerk doen een stuk makkelijker.


Jetty geniet van haar nieuwe school en haar nieuwe vriendjes. We zien dat haar ontwikkeling met sprongen vooruit gaat en dat haar schoolwerk beter en beter wordt.


We zijn nu halverwege de herfstvakantie met school. Nog vier weken en dan een week lekker niets doen. Zien we erg naar uit. Met mij gaat het goed als ik maar niet vergeet ook tijd voor mezelf te maken en daar heb ik nog wel eens moeite mee. Daarom kan ik mezelf nog al eens voorbij lopen... 


Het is fantasisch herfstweer hier. Zon, warm en prachtige kleuren buiten.


Hoop dat ik de blog vanaf nu weer wat beter bij hou.


Kram 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten